Имплантология

Зъбните импланти са създадени, за да заместят корените на липсващи зъби, върху които в последствие се поставят „новите зъби“ – единични корони, мостови конструкции, блок корони или специални надстройки, които имат свойството да задържат надимплантни протетични конструкции (специални протези).

Имплантите създават възможност за заместване на  единичен или голяма група липсващи зъби, като предпазва костта от афункционална резорбция – загуба на обем, благодарение на функционалното натоварване, което се прилага върху нея, в следствие на дъвкателния акт.

Минимум 2 импланта могат за стабилизират подвижната зъбна протеза, като я направят стабилна и комфортна.

Процедурата имплантиране:

Имплантите се поставят след внимателен  клиничен преглед и назначаване на съответни параклинични изследвания – 3 D изследвания, клинично-лабораторни изследвания. Ако данните след този преглед позволяват зъбно имплантиране се насрочва дата за процедурата. Обичайно, поставянето на дентален имплант не отнема повече от час и се прави под местна анестезия в предварително подготвения  конкретно за имплантиране дентален кабинет. Асистенцията, която също е от изключителна важност се провежда от наш колега, също пародонтолог. Рабира се, имаме и стерилна и нестерилна медицински сестри, които се грижат за комфорта на пациента през цялото време. Обикновено имплантирането завършва с шев на гингивата, който се премахва между 7-и и 14-и ден. Възможно е пациента да чувства дискомфорт в първите 48 часа след имплантирането – лек оток, умерена болка. Даваме подробни наставления за следоперативния период и, ако се налага, изписваме съответно медикаменти.

След приключване на имплантирането се прави рентгенова снимка в кабинета, а на пациента се дава специален паспорт, съответно с уникалния  сериен номер на титаниевия имплант, подписан от имплантолога.

Работим с френски и израелски импланти ЕТК и MIS.

Когато се налага, поставянето на повече на брой импланти, можем да направим предварителни хирургични и протетични водачи, които да улеснят и прецизират  процедурата. Когато има възмижност, винаги изготвяме временни протетични решения за пациента, за да не се налага да стои без зъби дълго време.

Селекция на пациенти:

Когато предлагаме лечение на пациента с дентални импланти, ние задължително трябва да знаем предварително пълни данни за общото състояние на пациента към момента. Импланти поставяме в санирана устна кухина – т.е първо  задължително лекуваме зъбни и пародонтални проблеми, ако има такива. Това се налага, за да можем да намалим до абсолютен минимум шанса от усложнения и последваща загуба на дентален имплант във времето. Пациента се информира и разписва предварително, че,  за да се осигури дълготрайността на конструкциите, ще са нужни редовни контролни прегледи, почистване на зъбна плака и камък, и редовна орална лична хигиена .

Имплантна загуба:

Обикновено е свързана с невъзможност на импланта да остеоинтегрира в костта и тогава се случва РАННА ЗАГУБА на импланта. Обикновено не е свързана с остри болкови симптоми. Още в първите 1-3 седмици се задържа лек оток и зачервяване около имплантираната зона, придружено евентуално с лек дискомфорт.

Може да се дължи на липса на добра първична стабилност, инфекция или хирургична травма.

При такъв случай, ако импланта не изпадне спонтанно, се премахва под местна анестезия, изчаква се мястото за оздравее и, ако има показания, може да се имплантира отново.

Нашите пациенти са информирани,че:

Пациенти, при които рискът е по-голям са:

Ако все пак се случи ранна загуба на импланта, фирмата производител  и ние поемаме пълната гаранция, като напълно безплатно за вас предоставяме и поставяме  нов имплант, или връщаме  парите, заплатени за процедурата.

Късна загуба  при денталните импалнти се случва. след като импланта вече е остеоинтегрирал, натоварен е със съответната протетична конструкция и е функционирал в устната кухина. Може да се предизвика от претоварване на импланта, инфекция, костна загуба, радиотерапия, механични усложнения.  При пациенти с история на пародонтално заболяване съществува по-голям риск от импантана загуба. Ето защо, поддържащите посещения за пародонтално болните пациенти са абсолютно задължителни.